Ford’un Tesla’nın Mach-E indirimine yanıtı
Ford Motor, Tesla’nın araç fiyatlarındaki son indirimlerinin ardından elektrikli Mustang Mach-E için 4.500 $ düşürerek yavaşlayan elektrikli araç pazarındaki fiyat savaşlarını tırmandırmayı hedefliyor.
Kesinti, Ford’un zaten kârsız olarak tanımladığı bir model için olsa da, otomobil üreticisi bu yıl üretimi yüzde 67 artırarak daha fazla marj düşüşünü telafi etmeyi umduğunu söyledi.
En düşük fiyatlı Mach-E şimdi 900 $ düşüşle 45.995 $’dan başlayacak, en büyük indirim ise 5.900 $ düşüşle 63.995 $’dan başlayan GT Extended Range versiyonunda olacak.
Mach-E’de yüzde 5,3’e varan indirimli finansman oranlarıyla birlikte bu atılım, Tesla’nın iş yelpazesindeki fiyatları yüzde 20’ye kadar düşürme kararına karşı koymayı amaçlıyor.
Bu atılım ayrıca Mach-E’yi, Enflasyon Azaltma Yasası kapsamında 7.500 $’a kadar federal vergi kredisine hak kazanmak için yeni elektrikli araç fiyat indirimleri için uygun hale getiriyor. Alıcıları kazanma çabası, analistlerin elektrikli araçların büyüme hızının bu yıl yavaşlayacağını varsaymasıyla başladı.
“Rekabetçi kalabilmek için yanıt vermeliyiz”
Ford’un elektrikli araç birimi Model e’nin baş müşteri sorumlusu Marin Gjaja gazetecilere verdiği demeçte, “Rakiplerimiz de fiyatlarını ayarlıyor” dedi. Pazardaki rekabet gücümüzü korumayı hedeflediğimiz için yanıt vermeliyiz.”
Finans Direktörü John Lawler ayrıca Haziran ayında MachE’deki kârların artan emtia maliyetleri nedeniyle “silindiğini” duyurdu. Lawler, otomobil üreticisinin kayıpları azaltmak için Mach-E fiyatlarını yükselterek yanıt verdiğini belirtti.
Ford’un Mach-E’deki marjları yumuşatmak için çalıştığını söyleyen Gjaja, modelin karlı hale gelip gelmediğini söylemedi, ancak şunları söyledi: “Kesinlikle para kazanmak istiyoruz. Maliyeti düşürmek için aracı sürekli yeniden tasarlıyoruz” dedi.
“Üretimdeki artışla birlikte maliyetlerde bir rahatlama görüyoruz”
Gjaja, Mach-E iş kolunun geçen yıl 78 bin araç üretimini bu yıl 130 bin modele çıkararak geliştirileceğini söyledi. Meksika, Cuautitlan’daki Mach-E fabrikası, otomobil üreticisi kapasiteyi artırmak için yeniden donattığı için şu anda atıl durumda. Gjaja, fabrikanın Şubat ayında tekrar devreye gireceğini belirtti.
Gjaja, “Üretimimizi artırmanın bir sonucu olarak maliyet konumumuzda gerçek gelişmeler görüyoruz ve bazı emtialarda bir miktar rahatlama görüyoruz” dedi.
Ford, elektrikli araçlar geliştirmek ve inşa etmek ve 2026’nın sonuna kadar yılda 2 milyon araç üretmek için 50 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyor. Michigan merkezli Dearborn otomobil üreticisi, dünyanın üçte ikisini kontrol eden Tesla’nın çok ardından 2 numaralı elektrikli araç satıcısıydı. ABD pazarı geçen yıl
Tesla, Ford’un aksine kar elde etmek için yeterli alana sahip değil
Analistler, dördüncü çeyrekte yüzde 25,9’luk brüt otomotiv marjı ile Tesla’nın sağlıklı karlar elde etmeye devam ederken fiyatları düşürebileceğinin altını çiziyor, ancak Ford’un nefes alacak böyle bir alanı yok.
Bank of America Analisti John Murphy bu ayın başlarında, “Tesla’nın GM ve Ford dahil olmak üzere diğer elektrikli araç üreticilerinden daha yüksek marjları var ve fiyatları daha da aşağı çekmek için tampon yapıyor. Çoğu elektrikli araç üreticisi şu anda elektrikli araçlarda para kaybediyor ve bunlar fiyat indirimleri, “Tıpkı elektrikli araç tekliflerinin üretimini artırmaya çalıştıkları gibi, muhtemelen işleri daha da zorlaştıracak.”